rocka sjön

Här kommer lite försenade mobilbilder från min underbara helg i Växjö, där jag var på festivalen Rock the lake. Det var himlans trevligt.


På fredagkvällen öste regnet ner på oss i säkert två timmar och vi dansade i svarta sopsäckar.
Men när underbara Markus Krunegård spelade så sprack molnen upp och regnet försvann. Magiskt.


Hoffmaestro var helgens grymmaste liveband. Helt sjukt bra var dom.
Om ni har möjligheten att se dem live i sommar, GÖR'T!


Många timmar senare, efter fler grymma artister, dans med trevliga främlingar och många par leriga converse var det dags att cykla hem.
Dimman var så himla tjock, så utan baklyse hade vi knappt sett varandra mitt i natten.


Men vi kom till slut fram till stan, och efter ett nattligt besök på McDonken var vi helt slut.
Så vi klämde in oss 7 pers i Josses lilla lägenhet, det gick finemang.



Dagen därpå vaknade vi till strålande solsken,
och efter frukost på olika håll så träffades vi allihop igen i parken bredvid växjösjön.
Där lyssnade vi på musik, solade, fikade och fashinerades av Växjös
nya dekoration, en stor discokula ute på vattnet. Skumt.


Sen begav vi oss ner till Evedal igen, där vi upptäckte att gårdagens unga publik
hade bytts ut mot en betydligt äldre. Det var inte lika många roliga artister, så vi chillade i gräset, spelade kort och pratade.
(Bilden är från www.vaxjosommar.se)


Fast när The Sweet körde igång Ballroom Blitz var vi ju tvugna att skrika loss, och när det sedan
var dags för Alphaville att inta scenen stod vi långt fram och diggade bland alla 40+ are. Helt okej!



Så, det var min helg i bilder. Ungefär. Väldigt kort sammanfattat.
Nu sitter jag här och är dunderförkyld och mår bajs. Antar att det är priset man får betala när man springer omkring en hel natt i shorts. Men det var helt klart värt det.

Och nu i helgen drar jag och Klara till Götebooorg! Fett najs eller vad?

Dags att sova! Live long and prosper.
//emma



Kommentarer
Postat av: Josefine

Fy vad jobbigt att du blev förkyld, men attans vad roligt vi hade!

2010-05-28 @ 17:46:06
URL: http://emma-josefine.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0